İnsanlara marka hakkında konuşulacak etkiler yaratmak gerekiyor.
Reklamın iyisi, kötüsü olmaz kavrami doğru mudur orası tartışılır ...
Ancak "Reklamın iyisi, kötüsü olmaz mantığı" bence tam da buradan geliyor ..
İnsanlara kalıcılık yaratmanın en güzel yolu ..
Bence deneyimsel pazarlamanın en güzel örneğini COCA COLA göstermiş :) Daha iyileri varsa da henüz görmedim :)
Coca Cola James Bond'un Skyfall filmi Tadında Bir Oyun yaratmış .. Bilgilerinizi girdikten SONRA oyun Başlıyor :)
70 Saniye içersinde boyut verilen Görevleri belli zorluklardan geçerek Yapmaya çalışıyorsunuz .. Kazanırsanız Skyfall filmine bilet kazanıyorsunuz ... :)
Izleyelim :)))
COCA COLA bende öyle bir imaj uyadırdı ki..
COCA COLA'da YARATICI Fikirler tükenmez :))
En Sevdiğim diğer deneyimsel pazarlama örneği MİLKA'dan ..
Kampanya Fransa'da yapılmış.. Fransızların son çikolata parçasını kime gönderecekleri üzerine kurgulanmış.
Kampanyada üretim aşamasında 13 milyon çikolatanın üretimi değişiyor.
Milka 13 milyon çikolatayı 1 kare eksik üretiyor.
Ve 13 milyon ambalaj buna göre şekil alıyor.
Ve 13 milyon tek kare çikolata ile ayrı ambalaj üretiliyor..
Milka paketini alan tüketici kampanyanın internet adresine giriyor. Ambalajın içindeki kodu kullanarak çikolata parçasını ya sevdiği birine gönderiyor ya da geri istiyor.
Sevdiği birine göndermeyi tercih eden kişi zarfa yazılacak mesajı kendisi seçiyor :)
Sonra posta kutusunda.. 1 kare çikolata ve 1 kısa mesaj...
Bir hayli uğraş istiyor Ancak bence Tüketiciye doğrudan geçiyor. Markanın dokunabildiği tüketici sayısı artıyor..
Duble Duble Like Ettim..