3 Ocak 2013 Perşembe

DeVobis ilk dijital parfüm..

Bir Türk firması olan Erte Kozmetik’in LCD ekrana sahip, içine müzik, film ve fotoğraf yüklenebilen 16 gb’lık hafızası olan bir parfüm şişesi üretmesiyle sektörde dengeler alt üst olacak gibi görünüyor. Kozmetik sektörüne 2013 yılında damga vurması beklenen bu tasarımın patentinin ve tüm kullanım haklarının Erte Kozmetik’te olduğunu hatırlatmakta fayda var.
Bu tasarım fikri Erte Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Tepret’in yeni bir kozmetik mağazası vitrini hayal ederken aklına gelmiş. Şişe tasarımcıları ve teknoloji uzmanlarıyla yapılan uzan çalışmalar sonucu ortaya böyle bir tasarım çıkmış. Yazılımı tamamen Türk Bilgisayar Mühendislerine ait.Aynı zamanda parfüm, 3.5 inçlik LCD ekrana sahip.
Dünyada eşi olmayan bu şişenin içine konulacak koku için ise dünyanın 10 parfüm (koku uzmanı) biri olan ve ‘milyon dolarlık burun’ diye anılan Marx Buxton’a danışılmış. Buxton da bu şişeye dünya çapında bir koku gerekiyor diyerek DeVobis’in üretim hazırlıklarına başlamış. ‘DeVobis’ Latince’de ‘seninle ilgili’ anlamına geliyor.
Şimdi bu tasarıma bir de pazarlama açısından bakmak gerekiyor. Çünkü pazarlamanın yaşadığı evrimi gayet net bir şekilde ortaya koyuyor bu tasarım. Geleneksel pazarlama planlarıyla insanları yalnızca birer hedef kitle olarak gören pazarlama anlayışının çok yakın bir gelecekte yıkılacağının en somut kanıtı.
Artık markaların hedef kitleleri kişiselleşiyor. Dijital dünya herkese sen teksin ve değerlisin mesajı veriyor. Markalar da kullanıcılarına bunu hissettirmek zorunda. Ünlü şarkıcıların isimlerini taşıyan tişörtleri ve parfümleri kullanarak kendilerini onlarla özdeşleştiren insanlar için bu tür tasarımlar birer kendini ifade etme aracı.
Alıntı: http://www.pazarlamasyon.com/

Tabiki Türkiye'de böyle şeylerin üretildiğini görmek çok güzel ancak, MAVİ'nin kendinden MP3'lü pantolonu gibi saltanatı da olmamış geleceği de muhtemelen olmaz. 
Farklı bir şeyler yapmak güzeldir. Ama fark atmak kadar değil..